banner
دانش جزئیات

چرا قطعات مهر زنی فلز باعث پارگی می شود؟

اشکال رایج پارگی و کج شدن قطعات مهر زنی فلزی. فرآیند مهر زنی براکت سطح محافظ میانی به این صورت است: بلانکینگ و پانچ - پانچ برش - شکل گیری فلنج - برش - فلنجینگ. اشکال زیادی از پارگی و انحراف در طول فرآیند شکل گیری براکت سطح محافظ میانی وجود دارد. قطعات پارگی عمدتاً در الگوی سوراخ قطعه کار و قوس R در گوشه دیوار کناری و محل اتصال گردن دیوار و غیره به دلیل مهر زنی و تولید توزیع می شوند. تفاوت در شرایط فرآیند، نسبت هر قسمت شکسته متفاوت است. پارگی می تواند یک پارگی یک بار تشکیل شود، یا پارگی ناشی از ایجاد ترک های خستگی، یعنی ترک های نامرئی.


تجزیه و تحلیل دلیل: با توجه به وضعیت واقعی سایت، با بررسی وضعیت پارگی، شکل شکست و درجه له شدن قطعه، اعتقاد بر این است که رفتار پارگی و انحراف قطعه عمدتاً در فرآیند شکل‌دهی فلنجی منعکس می‌شود. دلایل این فرآیند به شرح زیر است:


1. پارامترهای فرآیند شکل دهی در جای خود نیستند. در طول شکل‌دهی قطعه، فرآیند مستلزم آن است که قالب، هسته پرس و دو قسمت باید به یکدیگر متصل شوند و تغییر شکل پلاستیک مواد ورق در هنگام لغزش ماشین ابزار به سمت پایین مجبور می‌شود. شکل گرفت. اما با توجه به معایبی مانند ناپایدار بودن کیفیت قطعات پرس شده، نشان می دهد که فشار ماشین ابزار در حالت نامتعادل نوسان فشار در طول فرآیند تولید قرار دارد. دلیل اصلی این است که تکنسین های پردازش فشار ماشین ابزار را در این مرحله به موقع مطابق با الزامات تعیین فرآیند تنظیم نکرده اند، یا اطلاعات پایداری فشار ماشین را در طول تحویل هر شیفت با یکدیگر مخابره نکرده اند. در نتیجه کیفیت پایین قطعات تثبیت کنید.


2. اشکال در طراحی قالب فلنجینگ. قالب برای قسمت های چپ و راست یک قالب با دو حفره مشترک است. زیرا محتوای این فرآیند نه تنها فلنجینگ، بلکه محتوای شکل دهنده نیز می باشد. علاوه بر این، قطعات بسیار پیچیده هستند، سطح منحنی باریک است، و الزامات شکل دهی مقعر هستند. هسته مواد پرس قالب با سطح شکل‌دهی و غیره سازگار است، که منجر به شکل‌دهی بزرگ شرایط ساختار قالب و ناحیه پرس کوچک می‌شود. در طراحی اولیه قالب، طراح فقط ویژگی سطح خالی کوچک را در نظر گرفت، اما حرکت لغزشی هدایت کننده هسته خالی را نادیده گرفت.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست