banner
دانش جزئیات

4 روش برای اطمینان از دقت مونتاژ قالب تزریق

1. روش مونتاژ قابل تعویض

روش مونتاژ تعویض روشی در فرآیند مونتاژ است که پس از تعویض همان نوع قطعات همچنان می تواند الزامات دقت مونتاژ را برآورده کند. ماهیت کنترل خطای ماشینکاری قطعات برای اطمینان از صحت مونتاژ محصول است.


با توجه به میزان تبادل قطعات می توان آن را به روش مونتاژ تعویض کامل و مونتاژ تعویض ناقص تقسیم کرد. استفاده از روش مبادله کامل برای مونتاژ می تواند فرآیند مونتاژ را ساده، بهره وری بالا، سازماندهی عملیات جریان و مونتاژ خودکار آسان کند و همچنین سازماندهی تولید تخصصی/صنعتی به روشی مشترک آسان است. تا زمانی که بتواند الزامات دقت اقتصادی پردازش قطعات را برآورده کند، مهم نیست که چه نوع تولیدی دارد، ابتدا باید مونتاژ روش تعویض کامل را در نظر بگیریم. با این حال، زمانی که الزامات دقت مونتاژ بالا باشد، در شرایط تولید دسته ای بزرگتر، می توان روش تعویض ناقص را برای مونتاژ در نظر گرفت.


2. روش تعمیر و مونتاژ

روش تعمیر و مونتاژ به روش مونتاژی اطلاق می شود که در آن اجزای زنجیره بعدی مونتاژ با توجه به دقت اقتصادی پردازش و تولید می شوند. هنگام مونتاژ، مقدار تعمیر رزرو شده قطعات مشخص شده مطابق با الزامات تعمیر می شود تا از صحت مونتاژ اطمینان حاصل شود.


در تولید دسته ای کوچک تک تکه یا دسته ای، زمانی که دقت مونتاژ بالا است و تعداد اجزای زنجیره ابعاد مونتاژ زیاد است، اغلب از روش تعمیر برای اطمینان از دقت مونتاژ استفاده می شود.


3. روش مونتاژ را انتخاب کنید

روش مونتاژ انتخابی این است که تلورانس های اجزای زنجیره بعدی را تا حدی مقرون به صرفه برای پردازش افزایش می دهد و سپس قطعات مناسب را برای مونتاژ انتخاب می کند تا از دقت مونتاژ مورد نیاز روش مونتاژ اطمینان حاصل شود. سه شکل مختلف وجود دارد: روش تطبیق مستقیم، روش مونتاژ گروهی و روش تطبیق مرکب.


در شرایط تولید انبوه یا دسته ای، زمانی که دقت مونتاژ بسیار بالا و تعداد حلقه ها کم است، می توان روش مونتاژ اختیاری را در نظر گرفت.


4. روش مونتاژ را تنظیم کنید

روش مونتاژ تنظیم به روش پردازش و ساخت هر حلقه جزء در زنجیره ابعادی با توجه به دقت اقتصادی اشاره دارد. در طول مونتاژ، موقعیت نسبی قطعات قابل تنظیم در قالب تغییر می کند یا قطعات تنظیم مناسب برای دستیابی به دقت مونتاژ انتخاب می شوند.


روش تنظیم و روش تعمیر در اصل مشابه است، اما روش های خاص متفاوت است. روش تنظیم را می توان به سه نوع تقسیم کرد: روش تنظیم متحرک، روش تنظیم ثابت و روش تنظیم جبران خطا.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست