banner
دانش جزئیات

مواردی که در مواد خام پلاستیکی نیاز به توجه دارند

1. نرخ انقباض

در قالب‌گیری پلاستیک، پلاستیک‌های ترموپلاستیک هنوز تغییرات حجمی ناشی از تبلور، تنش داخلی قوی، تنش‌های پسماند بزرگ منجمد در قطعات پلاستیکی و جهت گیری مولکولی قوی دارند. در مقایسه با پلاستیک های ترموست، نرخ انقباض بزرگتر است. محدوده سرعت گسترده است، جهت گیری آشکار است، و عملیات بازپخت یا کنترل رطوبت معمولا بزرگتر از پلاستیک های ترموست است.


2. بلورینگی

ترموپلاستیک ها با توجه به اینکه در حین تراکم متبلور می شوند یا خیر، به پلاستیک های کریستالی و پلاستیک های غیر کریستالی طبقه بندی می شوند. پدیده تبلور پدیده‌ای است که در آن مولکول‌ها به طور مستقل از حالت مذاب به حالت تراکم، به طور کامل در یک حالت بی‌نظم حرکت می‌کنند و مولکول‌ها آزادانه از حرکت باز می‌ایستند، یک موقعیت ثابت را فشار می‌دهند و تمایل دارند آرایش مولکولی را به یک حالت تبدیل کنند. مدل معمولی .


3. نقدینگی

سیالیت پلاستیک های مختلف نیز به دلیل عوامل مختلف قالب گیری تغییر می کند و عوامل اصلی تأثیرگذار به شرح زیر است:

① دمای بالاتر مواد باعث افزایش سیالیت می شود، اما پلاستیک های مختلف تفاوت های خاص خود را دارند.


② با افزایش فشار پردازش قالب گیری تزریقی دقیق، مواد مذاب به شدت تحت تاثیر برش قرار می گیرند و سیالیت نیز افزایش می یابد، به خصوص PE و POM حساس تر هستند. بنابراین، فشار تزریق باید برای کنترل سیالیت در طول فرآیند قالب‌گیری تنظیم شود.


③ساختار قالب تزریق، فرم سیستم ریختن، اندازه، طرح، طراحی سیستم خنک کننده، مقاومت جریان مذاب و سایر عوامل به طور مستقیم بر سیالیت واقعی مذاب در حفره تأثیر می گذارد. هر چیزی که باعث شود مذاب دما را کاهش دهد و مقاومت جریان را افزایش دهد نقدینگی کاهش می یابد.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست