banner
دانش جزئیات

مراحل تراشکاری قطعات

قبل از عملیات

1 قبل از کار از تجهیزات حفاظتی اکیدا استفاده کنید، دستبندها را ببندید، روسری یا دستکش نداشته باشید و کارگران زن باید وسایل دفاعی خود را در کلاه خود قرار دهند. اپراتور باید روی پدال پا بایستد.

2 هر قسمت از پیچ و مهره، حد ضربه، سیگنال، دستگاه حفاظت ایمنی (ایمنی)، بخش انتقال مکانیکی، بخش الکتریکی و هر نقطه روغنکاری را به شدت بررسی کنید و تنها پس از مشخص شدن قابل اعتماد بودن آن را شروع کنید.

3 انواع ولتاژ ایمنی کاربرد روشنایی ماشین ابزار، ولتاژ نباید بیشتر از 36 ولت باشد.


در عملیات

1 کار، گیره، ابزار و قطعه کار باید محکم بسته شوند. همه انواع ماشین‌ابزارها باید پس از راه‌اندازی با سرعت کم در حالت غیرفعال باشند و بعد از اینکه همه چیز عادی شد، می‌توان آنها را به طور رسمی کار کرد.

2 قرار دادن ابزار و وسایل دیگر روی سطح مسیر ماشین ابزار و روی میز کار ممنوع است. برداشتن براده های آهن با دست مجاز نیست و برای تمیز کردن آن باید از وسایل مخصوص استفاده کرد.

3 قبل از راه اندازی ماشین ابزار دینامیک اطراف را مشاهده کنید. پس از راه اندازی ماشین ابزار، در یک موقعیت امن بایستید تا از قطعات متحرک ماشین ابزار و پاشیدن براده های آهن جلوگیری شود.

4 هنگامی که انواع ماشین آلات در حال کار هستند، تنظیم مکانیسم تغییر سرعت یا ضربه مجاز نیست، و لمس قسمت انتقال، قطعه کار در حال حرکت، ابزار برش و سایر سطوح کار در حال پردازش ممنوع است. دست ها. اندازه گیری هر اندازه در حین کار مجاز نیست و تردد از طریق ماشین ابزار ممنوع است. ابزارها و موارد دیگر را تا حدی پاس کنید یا ببرید.

5 در صورت مشاهده هر گونه صدای غیرعادی، دستگاه باید فوراً برای تعمیر و نگهداری متوقف شود و اجازه کار با اجبار یا بیماری وجود ندارد و ماشین ابزار مجاز به بارگذاری بیش از حد نیست.

6 در طول پردازش هر قطعه ماشین، نظم و انضباط فرآیند را به شدت اجرا کنید، نقشه ها را به وضوح بخوانید، نقاط کنترل، ناهمواری هر قسمت و الزامات فنی قطعات مربوطه را ببینید و مراحل پردازش قطعات را تعیین کنید.

7 هنگام تنظیم سرعت دستگاه، ضربه زدن، بستن قطعه کار و ابزار، و پاک کردن دستگاه ابزار، دستگاه را متوقف کنید. خروج از محل کار در حین کارکردن دستگاه ممنوع است و در هنگام خروج به دلایلی باید قطع و جریان برق قطع شود.


بعد از عمل

1 مواد اولیه برای فرآوری و فرآوری محصولات نهایی، محصولات نیمه تمام و ضایعات باید در محل تعیین شده چیده شوند و تمام ابزار و چاقوها باید دست نخورده و سالم نگهداری شوند.

2 پس از انجام عملیات، باید منبع تغذیه را قطع کنید، ابزار را بردارید، دستگیره ها را در حالت خنثی قرار دهید و جعبه سوئیچ را قفل کنید.

3 تجهیزات نظافتی بهداشتی هستند، براده های آهن تمیز می شوند و ریل های راهنما برای جلوگیری از زنگ زدگی با روغن روان کننده پر می شوند.

آیین نامه پردازش قطعات تراش خورده یکی از اسناد فرآیندی است که فرآیند ماشینکاری و روش های عملیاتی قطعات را مشخص می کند. نوشتن یک فرآیند و روش عملیاتی معقول تر به شکلی تجویز شده در یک سند فرآیند تحت شرایط تولید خاص است. برای هدایت تولید پس از تایید استفاده می شود. روش های پردازش قطعات تبدیل شده به طور کلی شامل موارد زیر است: مسیر فرآیند پردازش قطعه کار، محتوای خاص هر فرآیند و تجهیزات و تجهیزات فرآیند مورد استفاده، موارد بازرسی و روش های بازرسی قطعه کار، مقدار برش، سهمیه زمانی و غیره. .


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست