banner
اخبار جزئیات

نقاط طراحی قالب تزریق پانل شفاف

قالب تزریق پانل شفاف از قالب گیری تزریق پلاستیک PMMA استفاده می کند، PMMA دارای ویژگی های عبور نور بالا، اما سیالیت ضعیف است و فرآیند قالب گیری تزریقی دشوار است. بنابراین لازم است به طراحی قالب تزریق پانل شفاف و فرآیند قالب گیری تزریقی توجه بیشتری شود. این مقاله عمدتاً به معرفی نکات طراحی قالب تزریق پانل شفاف می پردازد.

1. تعداد حفره های قالب را با توجه به اندازه و ضخامت محصول و حجم تزریق دستگاه قالب گیری تزریقی تعیین کنید. پانل شفاف یک کانال جریان متعادل است. به طور کلی یک قالب و دو حفره باز می شود. وقتی اندازه کوچک است، می توان چهار حفره را باز کرد. اگر بیش از 4 حفره باز شود، سختی عملکرد دستگاه قالب گیری تزریقی افزایش می یابد و در نتیجه میزان نقص افزایش می یابد.

 

2. انتخاب سطح جداسازی، به دلیل اینکه شکل پانل شفاف ساده است، سطح جداسازی به طور کلی در امتداد لبه قسمت پلاستیکی انتخاب می شود تا قالب متحرک قسمت پلاستیکی را ترک کند. علاوه بر این، لازم است زاویه پیش نویس لبه قطعه پلاستیکی را بررسی کنید، زاویه کشش باید به اندازه کافی بزرگ باشد و آیا یک R کوچک روی سطح جداکننده وجود دارد یا خیر.

 

3. انتخاب موقعیت تغذیه چسب قالب تزریق پانل شفاف بسیار مهم است. در قالب PMMA، کانال جریان قالب باید به شکل S خم شود و انتهای کانال جریان با یک چاه مواد سرد بلند طراحی شده است، در غیر این صورت تولید خطوط هوا و ذوب چسب در حین تولید آسان است. پی گیری. انتهای بزرگ قسمت قالب گیری تزریقی دروازه را انتخاب می کند، به طوری که پلاستیک به راحتی می تواند حفره را پر کند و خط چسب دو سوراخ مشخص نیست.

 

4. در طراحی موقعیت اگزوز، به طور کلی پانل شفاف مجاز به داشتن علامت انگشتانه نیست، بنابراین لازم است کانال جریان کمکی برای کمک به خروج باز شود و این کانال جریان نقش اگزوز را نیز ایفا می کند.

 

5. انتخاب فولاد مورد استفاده برای قالب های تزریق پانل شفاف. معمولاً خروجی کمتر از 100 است،000. NAK80 ژاپنی قابل استفاده است. اگر خروجی بزرگ باشد، باید S136 یا فولاد دیگری با عملکرد آسیاب خوب انتخاب شود، با HRC{5}} عملیات حرارتی شود و پس از اتمام پولیش، نتایج بسیار خوبی به دست آورد.

 

6. طراحی جهشی قالب پانل شفاف. به طور کلی، صفحه شفاف اجازه نمی دهد تا علائم انگشتانه ظاهر شود. جهش قطعه پلاستیکی پین اجکتور است که در درگاه تزریق طراحی شده است. یک انگشتانه خارج می شود و پلاستیک به آرامی آزاد می شود.

 

7. طراحی سیستم خنک کننده. قالب های جلویی و پشتی قالب تزریق پانل شفاف با سیستم های خنک کننده طراحی شده اند تا اطمینان حاصل شود که پارامترهای فرآیند می توانند به خوبی در طول قالب گیری تزریقی تنظیم شوند.

 

8. کانال اصلی قالب تزریق پانل شفاف به خوبی رو به مواد سرد است و باید با میله کشش Z شکل طراحی شود و از مواد کششی معکوس نمی توان استفاده کرد.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست