banner
اخبار جزئیات

چگونه می توان قالب پانچ سوراخ را برنامه ریزی کرد

1. هنگام برنامه ریزی پانچ، مقاومت باید با توجه به مقاومت برشی مواد قطعه کار تعیین شود. در صورت لزوم می توان از پانچ پله ای برای افزایش استحکام استفاده کرد.


2. پانچ باید تا حد امکان در یک موقعیت متقارن قرار گیرد تا از انحراف زیاد بین جهت مرکز/مرکز نیروی پانچ و مرکز/مرکز دسته قالب جلوگیری شود. گشتاور باید تقریباً متعادل باشد و به راحتی شکسته نشود.


3. هنگامی که چندین سوراخ بر روی صفحه فولادی وجود دارد که منحرف می شوند، مقاومت ورز دادن که در مواد بین سوراخ ها و سوراخ ها ایجاد می شود پانچ را مجبور می کند در جهت کلی شکل قطعه کار خم شود که اصطکاک بین پانچ را افزایش می دهد. و مواد نیرو، در نتیجه نیروی تخلیه را تا حد زیادی افزایش می دهد. هنگام سوراخ کردن سوراخ های کوچک، پانچ باید از یک وسیله راهنما برای بهبود استحکام و افزایش طول عمر پانچ استفاده کند.


4. پانچ علاوه بر تنش فشاری ناشی از نیروی پانچ باید تنش کششی ناشی از تخلیه را نیز بپذیرد. علاوه بر این، یک پدیده تمرکز تنش بزرگ در لبه برش پانچ وجود دارد، به خصوص در هنگام سوراخ کردن سوراخ های کوچک و مواد سخت تر، آسیب خستگی پانچ تحت بارگذاری چرخه ای آشکارتر است، و قطعه مهر زنی تولید کنندگان باید در این مورد احتیاط کنند. انتخاب مواد مهر زنی و تعیین مشخصات عملیات حرارتی و الزامات معقول برای سختی و مقاومت باید در نظر گرفته شود.


5. سعی کنید از شکستن پانچ ناشی از شکاف های کوچک و ناهموار قالب، دقت ضعیف تجهیزات مهر زنی و نصب ضعیف قالب جلوگیری کنید. هنگامی که پانچ به شکل قطعه کار نزدیک است، باعث تغییر شکل کانتور می شود. تغییر شکل سمت پروفیل ممکن است انتهای پانچ را بپیچد و خم کند که ممکن است باعث شکستن پانچ شود. به طور کلی، جهت سوراخ باید کمی دورتر از طرح کلی باشد.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست