banner
اخبار جزئیات

چه تفاوتی بین سوکت 16A و سوکت 10a? سوکت 16A به چه معناست؟

ایمنی استفاده از برق در خانه مهم ترین مسئله است و این هم مسئله ای است که ما بیش از همه نگران آن هستیم. برخی از وسایل الکتریکی با قدرت بالا اغلب در خانه استفاده می شوند، مانند تهویه مطبوع و غیره. وسایل الکتریکی با قدرت بالا به طور طبیعی باید از سوکت های مربوطه استفاده کنند، در غیر این صورت تصادفات مستعد رخ دادن هستند. امروز ویرایشگر با شما خواهد رفت تا تفاوت بین سوکت 16a و سوکت 10a در خانه را ببینید.

 

سوکت 16A یعنی چه؟

 

در مورد سوکت 16A، همانطور که از نام نشان می دهد، سوکت در امتیاز: 250V/16A، که مناسب برای لوازم با حداکثر امتیاز جریان 16A، یعنی، لوازم با حداکثر قدرت امتیاز 3500W؛ همچنین وجود دارد 250V/10A سوکت, مناسب برای حداکثر لوازم خانگی با یک جریان امتیاز 10A, است که, لوازم با حداکثر قدرت امتیاز 2200W.

 

در حال حاضر، دستگاه های تهویه مطبوع در کشور من به طور کلی از سوکت های 250V/16A استفاده می کنند، و ماشین های لباسشویی از نوع طبل، اجاق های مایکروویو، بخاری های آب الکتریکی، و اجاق های القایی به طور کلی از سوکت های 250V/10A استفاده می کنند؛ یخچال ها، ماشین لباسشویی، دستگاه های وی، فنجان های الکتریکی، کامپیوترها به طور کلی هر دو از سوکت های ۲۵۰ ولت/۶A استفاده می کنند. از نظر اندازه سوکت، سوکت های 6A و 10A به یک اندازه هستند، و سوکت های 16A از نظر اندازه متفاوت هستند.

2

تفاوت سوکت 16A و سوکت 10A

 

1. تفاوت ظاهر: 10A پنج چشم پلاگین است: 1 چشم سوم, 1 چشم دوم; و 16A یک پلاگین سه چشم است، که گسترده تر از 10A سه چشم پلاگین است.

 

2. تفاوت در استفاده: از نقطه نظر استفاده, پلاگین 16A و پلاگین 10A جهانی نیست, پلاگین 10A را نمی توان به سوکت 16A وارد, و البته نه برعکس!

 

3. سوکت فلز: سوکت 16A حمل جریان بیش از 10A سوکت, و مس بیشتر استفاده می شود, در حالی که سوکت 10A متفاوت است.

 

4. محدوده یاتاقان: سوکت 16A می تواند قدرت الکتریکی در عرض 3000 وات مقاومت, در حالی که قدرت سوکت 10A به بهترین وجه در عرض 1800 وات کنترل, در غیر این صورت حوادث مستعد به رخ می دهد.

 

کدام لوازم الکتریکی از سوکت های 16a استفاده می کنند؟

 

در هنگام استفاده از وسایل الکتریکی با قدرت بالا در خانه، ایمنی بسیار مهم است، بنابراین باید در انتخاب سوکت ها مراقب باشیم. بهتر است از سوکت های 16A برای محصولات الکتریکی با قدرت بالا استفاده کنید. در حال حاضر وسایل الکتریکی با قدرت بالا که معمولاً در خانه مورد استفاده قرار می گیرند عمدتاً تهویه مطبوع، اجاق های القایی، بخاری های آب و غیره هستند. اگر سوکت مورد استفاده بیش از قدرت دستگاه الکتریکی باشد، سوزاندن فیوز، آتش سوزی و دیگر تصادفات آسان است. همه باید توجه کنند.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست