banner
اخبار جزئیات

روش های معمول بازرسی برای مهر زنی قطعات

1. بازرسی لمسی

سطح پوشش بیرونی را با گاز تمیز پاک کنید. بازرس برای لمس سطح قسمت مهر زنی در امتداد جهت طولی قسمت مهر زنی باید دستکش های لمسی بپوشد. این روش بازرسی به تجربه بازرس' بستگی دارد. در صورت لزوم می توان از سنگ نفت برای صیقل دادن ناحیه مشکوک شناسایی شده و بررسی آن استفاده کرد، اما این روش می تواند به عنوان یک روش بازرسی سریع موثر در نظر گرفته شود.


2. پرداخت سنگ آهن

2.1. ابتدا سطح پوشش بیرونی را با یک گاز تمیز پاک کنید و سپس آن را با سنگ روغنی (20×20×100 میلی متر یا بزرگتر) براق کنید و برای قوس ها و مکان های صعب العبور با سنگ روغنی نسبتاً کوچک پولیش دهید (به عنوان مثال: 8× سنگ آهن نیم دایره 100 میلی متر)

2.2. انتخاب اندازه ذرات سنگ آهن به شرایط سطح (مانند زبری، گالوانیزه و غیره) بستگی دارد. توصیه می شود از سنگ روغنی ریزدانه استفاده کنید. جهت سنگ زنی سنگ آهن اصولاً در امتداد جهت طولی است و به خوبی بر روی سطح قطعات مهر زنی قرار می گیرد و برخی مکان های خاص را نیز می توان با سنگ زنی افقی تکمیل کرد.


3. پرداخت گاز انعطاف پذیر

سطح پوشش بیرونی را با گاز تمیز پاک کنید. از یک توری ماسه ای منعطف برای بستن سطح قسمت مهر زنی استفاده کنید و آن را تا تمام سطح در جهت طولی آسیاب کنید. هر حفره یا فرورفتگی به راحتی پیدا می شود.


4. بازرسی روغن کاری

سطح پوشش بیرونی را با گاز تمیز پاک کنید. سپس از یک برس تمیز استفاده کنید تا روغن را به طور یکنواخت به کل سطح بیرونی مهر زنی در همان جهت بمالید. قطعات مهر زنی روغنی را برای بازرسی زیر نور قوی قرار دهید. توصیه می شود که قطعات مهر زنی روی بدنه خودرو نصب شود. این روش به راحتی می‌تواند حفره‌ها، حفره‌ها و موج‌های ریز را روی قطعات مهر زنی پیدا کند.


5. بازرسی بصری

بازرسی بصری عمدتاً برای یافتن ظاهر غیرعادی و عیوب ماکرو قطعات مهر زنی استفاده می شود


6. تجهیزات بازرسی

قطعات مهر زنی را در ابزار بازرسی قرار دهید و قطعات مهر زنی را مطابق با الزامات عملیاتی کتابچه راهنمای ابزار بازرسی بررسی کنید.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست