banner
اخبار جزئیات

معیارهای ارزیابی برای عیوب قطعات مهر زنی

1. ترک خوردن

روش بازرسی: معیارهای ارزیابی بصری:

عیوب نوع A: ترک هایی که بدون آموزش توسط کاربران قابل مشاهده است. مهر زنی قطعات با چنین نقصی برای کاربران غیرقابل قبول است و قطعات مهر زنی باید بلافاصله پس از کشف منجمد شوند.

عیوب نوع B: ریز ترک های قابل مشاهده و قابل تشخیص. مهر زنی قطعات با چنین عیوب در مناطق I و II قابل قبول نیست. جوشکاری تعمیری در مناطق دیگر مجاز است، اما قطعات تعمیر شده به راحتی توسط مشتریان قابل تشخیص نیستند و باید الزامات مهر زنی را برآورده کنند. استانداردهای تعمیرات قطعات

عیوب نوع C: عیوبی که مبهم بوده و پس از بررسی دقیق مشخص می شوند. قطعات مهر زنی این نوع عیوب در Zone II، Zone III و IV تعمیر می شوند، اما قطعات تعمیر شده توسط مشتریان به راحتی قابل تشخیص نیستند و باید الزامات قطعات مهر زنی را داشته باشند. استاندارد دوباره کاری


2. کرنش ها، دانه های درشت، و جراحات تیره

روش بازرسی: معیارهای ارزیابی بصری:

نقص های نوع A: کاربران آموزش ندیده همچنین می توانند متوجه کشیدگی ها، دانه های درشت و آسیب های پنهان شوند. قطعات مهر زنی با چنین عیوبی برای کاربران قابل قبول نیست و قطعات مهر زنی باید بلافاصله پس از کشف منجمد شوند.

عیوب نوع B: کرنش های جزئی قابل مشاهده و قابل تعریف، دانه های درشت و خراش های تیره. مهر زنی قطعات با چنین عیوب در منطقه IV قابل قبول است.

عیوب نوع C: کرنش جزئی، دانه های درشت و آسیب تیره. مهر زنی قطعات با چنین عیوب در منطقه III و IV قابل قبول است.


3. حوض مسطح

روش بازرسی: بازرسی بصری، صیقل دادن سنگ آهن، لمس کردن، روغن کاری معیارهای ارزیابی:

عیوب نوع A: این نقصی است که کاربران نمی توانند آن را بپذیرند و کاربران بدون آموزش نیز می توانند متوجه شوند که قطعات مهر زنی باید بلافاصله پس از کشف چنین استخر فروریخته منجمد شوند. قطعات مهر زنی مسطح نوع A در هیچ منطقه ای مجاز نیستند.

عیب نوع B: عیب ناخوشایندی است. گودال مشخصی است که در سطح بیرونی قسمت مهر زنی احساس و قابل مشاهده است. این نوع عیب در سطح بیرونی مهر زنی قسمت I و II مجاز نیست. حوض فرورفته.

عیوب نوع C: عیوبی هستند که باید اصلاح شوند. بیشتر این حوضچه های فروریخته در وضعیت مبهم قرار دارند و تنها پس از صیقل دادن سنگ نفت دیده می شوند. این نوع قطعات مهر شده حوض مسطح قابل قبول است.


4. امواج

روش بازرسی: بازرسی بصری، صیقل دادن سنگ آهن، لمس کردن، روغن کاری معیارهای ارزیابی:

عیوب کلاس A: کاربرانی که در زمینه مهر زنی قطعات Ⅰ و Ⅱ آموزش ندیده اند نیز می توانند متوجه این نوع موج شوند، اما کاربر نمی تواند آنها را بپذیرد و قطعات مهر زنی باید بلافاصله پس از کشف فریز شوند.

عیوب نوع B: این نوع موج عیب ناخوشایندی است. امواج ملموس و قابل مشاهده در قطعات مهر زنی I و II نیاز به تعمیر دارند.

عیوب نوع C: عیوبی که باید اصلاح شوند. بیشتر این امواج مبهم هستند و تنها پس از صیقل دادن سنگ نفت دیده می شوند. چنین قطعات مهر زنی موج قابل قبول است.


5. فلنج، اصلاح ناهموار و کمبود

روش بازرسی: بازرسی بصری، معیارهای ارزیابی لمسی:

عیوب نوع A: هرگونه نامنظمی و کمبود فلنجینگ و برش قسمت های پوشش داخلی و خارجی بر کیفیت آندرکات و ناهمواری و کمبود همپوشانی جوش تأثیر می گذارد که بر کیفیت جوش تأثیر می گذارد. غیر قابل قبول است. باید بلافاصله پس از کشف اصلاح شود. قطعات مهر شده منجمد هستند.

عیوب نوع B: فلنج شدن قابل مشاهده و قطعی، ناهمواری و کمبود لبه ها که تاثیری بر روی آندرکات ندارد، همپوشانی جوش و کیفیت جوش. مهر زنی قطعات با چنین عیوب در منطقه III و IV قابل قبول است.

عیوب نوع C: فلنج شدن جزئی، برش ناهموار و کمبود هیچ تاثیری بر کیفیت جوش زیر برش و همپوشانی ندارد. مهر زنی قطعات با چنین عیوب قابل قبول است.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست