banner
اخبار جزئیات

آیا سوئیچ Midway یک سوئیچ چند کنترلی است؟ سوئیچ چند کنترلی چه کاری انجام می دهد؟

بیشتر کلیدهای موجود در زندگی به کلیدهای برقی اشاره دارند که در استفاده از وسایل برقی به ویژه استفاده از لامپ و فانوس، راحتی را برای ما فراهم می کنند. به طور کلی، کلیدهای رایج، کلیدهای تک کنترلی هستند، یعنی یک سوئیچ فقط می تواند یک وسیله الکتریکی را کنترل کند. در وسط کلید 4 سوراخ درج وجود دارد و در وسط یک نقطه محور مرکزی مانند صفحه فشار وجود دارد. هنگامی که سوئیچ به چپ و راست فشار داده می شود، صلیب و کنتاکت ها با هم عوض می شوند. هنگام سیم کشی، 4 سیم مورد نیاز است و یکی توسط چندین کلید کنترل می شود. لوازم الکتریکی.

1

آیا سوئیچ Midway یک سوئیچ چند کنترلی است؟

 

سوئیچ نیمه راه که با نام های "سوئیچ نیمه راه" و "سوئیچ معکوس دو طرفه" نیز شناخته می شود، از دو کلید تک قطبی دوتایی به سوئیچ تشکیل شده است و هدف آن، کنترل روشن و خاموش در سه یا چند موقعیت است.

 

در وسط کلید 4 سوراخ درج وجود دارد و در وسط یک نقطه محور مرکزی مانند صفحه فشار وجود دارد. هنگامی که سوئیچ به چپ و راست فشار داده می شود، صلیب و کنتاکت ها با هم عوض می شوند. هنگام سیم کشی، 4 سیم مورد نیاز است و دو سیم سمت چپ با جفت A متصل می شوند. دوشاخه های 1 و 3 کلید کنترل جداگانه وصل می شوند و خط دیگر کلید کنترل دوتایی A به L( plus ) منبع تغذیه یعنی دوشاخه صفر وصل می شود. دو سیم سمت راست به ترتیب به سوکت های 1 و 3 کلید دو کنترلی B و سیم دیگر به ( پلاس ) سیم لامپ وصل شده است.

2

سوئیچ چند کنترلی چه کاری انجام می دهد؟

 

در ویلاها، انواع اتاق‌های دو سطح و دیگر انواع اتاق‌های بزرگ، یا در برخی مکان‌های عمومی، ممکن است یک وسیله الکتریکی (معمولاً یک وسیله روشنایی) وجود داشته باشد که باید در سه یا چند مکان خاموش و روشن شود. سوئیچ Midway برای رفع این نیاز طراحی شده است. برای کنترل یک وسیله الکتریکی با سه موقعیت، دو کلید کنترل دوگانه و یک کلید میانی مورد نیاز است. برای چهار موقعیت برای کنترل یک وسیله الکتریکی، دو کلید کنترل دوگانه و دو کلید میانی مورد نیاز است. برای پنج موقعیت برای کنترل یک وسیله الکتریکی، دو کنترلر دوگانه مورد نیاز است. سوئیچ به اضافه سه کلید میانی و غیره. از نظر چیدمان سیم مانند کابل کنترل دوبل می باشد. فقط توجه داشته باشید که دو سوئیچ کنترل دوگانه در قسمت های جلو و عقب سیم دوبل نصب شده اند و کلید میانی را می توان در وسط نصب کرد (سوئیچ میان راه را می توان در وسط نصب کرد دو کموتاسیون سیم).

 

تفاوت بین سوئیچ مولتی سوئیچ و سوئیچ چند کنترلی چیست؟

 

1. سوئیچ چند باز

 

مولتی سوئیچ در بالا ذکر شد، یعنی چندین دکمه سوئیچ در یک پنل سوئیچ وجود دارد، فقط یک دکمه تک سوئیچ است و دکمه های متعدد چند سوئیچ هستند. و هر چه تعداد دکمه های بازتر بیشتر باشد، هر دکمه هر چه کوچکتر باشد، برای فضاهای کوچک یا مکان هایی با نور متراکم مناسب است.

 

2. سوئیچ چند کنترلی

 

سوئیچ مولتی کنترل عموماً دارای چندین پنل سوئیچ است، یعنی یک دکمه سوئیچ روی چند پنل سوئیچ می تواند یک وسیله الکتریکی را کنترل کند یا می تواند سوئیچ هایی با 3 پایه یا بیشتر وجود داشته باشد که می تواند یک چراغ را همزمان کنترل کند. هنگام استفاده از سوئیچ چند کنترلی، استفاده از آن با دو سوئیچ کنترل دوگانه ایمن تر است.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست