banner
اخبار جزئیات

چه نوع دیمر وجود دارد؟

دیمرها را می توان با روش کنترل و کاربرد طبقه بندی کرد. با توجه به روش کنترل، می توان آن را به دیمر مقاومت، دیمر تنظیم ولتاژ، دیمر واکنش تقویت کننده مغناطیسی و دیمر الکترونیکی تقسیم کرد؛ و نور روز یکپارچه سیستم کنترل.

 

دیمر مقاومت مقاومت را به صورت سری بین منبع نور رشته ای و منبع تغذیه به هم متصل می کند و تغییر مقدار مقاومت می تواند جریان را در منبع نور تنظیم کند تا به هدف کم رنگ شدن دست یابد. از معایب آن مصرف انرژی بالا، کارایی پایین، اندازه بزرگ، و کنترل ناخوشایند است. مزایای این است که هر دو منابع برق AC و DC می تواند مورد استفاده قرار گیرد، و هیچ تداخل رادیویی وجود دارد. می توان از آن در روشنایی آزمایشگاه ها، تظاهرات صوتی و بصری و تجهیزات ناوبری کشتی استفاده کرد.

دیمر تنظیم کننده ولتاژ یک اتوترانسفورمر است. ولتاژ ثانویه با تنظیم موقعیت تماس قلم مو با زخم کویل خارج از یوک ترانسفورماتور تغییر می کند. دارای مزایای مصرف انرژی کمتر، کارایی بالا، و افزایش بار درون قدرت امتیازی بر درجه کم رنگ شدن اصلی تأثیری نمی گذارد. نقطه ضعف این است که آن را تنها مناسب برای قدرت AC, سنگین, غیر آهنی و فلزات آهنی که مصرف بیشتر, و نمی تواند از راه دور کنترل.

 

دیمر واکنش تقویت مغناطیسی واکنش استقرای سیم پیچ AC را با تغییر بزرگی جریان در زخم سیم پیچ DC بر روی یوک آهن تغییر می دهد. عملکرد کم رنگ خوب و کنترل آسان دارد، اما حجیم و حجیم است و جایگزین دیمرهای الکترونیکی شده است.

دیمر الکترونیکی

 

در روزهای اولیه از تیریست ها به عنوان عناصر سوئیچینگ استفاده می شد و بعداً از تیروئید استفاده می شد. این دیمر دارای مزایای وزن سبک، اندازه کوچک، کارایی بالا، و دستکاری آسان از راه دور است، و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. نقطه ضعف آن این است که اگر اقدامات فیلترینگ مؤثری صورت نگرفت، تداخل رادیویی رخ خواهد داد و کم رنگ شدن برای منابع نور تخلیه گاز مانند لامپ های فلورسنت و لامپ های تخلیه گاز با شدت بالا دردسرساز است. دیمرها با استفاده از ترانزیستورهای با قدرت بالا یا FETs می توانند بر این کاستی غلبه کنند.

 

دیمر مدنی

 

برای خانه، دفتر، اتاق کنفرانس، مدرسه، راهرو و مناسبت های دیگر. خط ساده است، قیمت پایین است، و الزامات عملکرد بالا نیست. دیمرهای رایج مانند لامپ های میز و لوستر می توانند نیازهای مردم برای نور را در کارهای مختلف برآورده کنند، و به هدف آسایش، بهداشت و صرفه جویی در انرژی دست یابند.

دیمر صحنه فیلم و تلویزیون

 

دو نوع تک مدار و چند مدار وجود دارد و هر مدار ظرفیت بزرگتری دارد. همچنین دستگاه dimming با مدارهای متعدد، ظرفیت بزرگ، نامیده می شود و یک سیستم را تشکیل می دهد. این است که توسط مدارهای متعدد، توابع کامل، و عملکرد کم رنگ سازگار از هر مدار مشخص شده است. دو روش کنترل وجود دارد: کنترل دستی و کنترل میکروکپیتر. روش های کنترل دستی شامل کنترل خودکار، کنترل متمرکز، کنترل متقاطع، کنترل زیر استاد، کنترل استاد، و پیش انتخاب صحنه ها و غیره است؛ علاوه بر تمام توابع فوق، آنهایی که تحت کنترل کامپیوتر هستند نیز می توانند روشنایی مرحله را با توجه به صحنه های مختلف و ترتیب زمان کنترل کنند. اطلاعات نور و تاریک در میکرو کامپیوتر ذخیره می شود، و برنامه به طور خودکار با توجه به توالی اجرا می شود. با توجه به الزامات خاص مرحله فیلم و تلویزیون برای روشنایی، انواع جدیدی مانند دیمرهای کنترل صدا و کنترل برنامه ظاهر شده اند. دیمر نور فرودگاه دستگاهی برای تنظیم روشنایی چراغ های فرودگاه با شدت بالا و سیستم های روشنایی بر روی فرودگاه ها است. در شرایط مختلف آب و هوایی، چراغ های فرودگاه باید بتوانند پرواز و فرود هواپیما را هدایت کنند و دیمر باید الزامات تعدیل سطح روشنایی تصریح شده در «کنوانسیون بین المللی هواپیمایی کشوری» را برآورده کند. سیستم روشنایی کامل فرودگاه در محدوده وسیعی نصب شده و فاصله انتقال طولانی دارد. سطح مورد نیاز روشنایی را نمی توان تحت تاثیر ولتاژ منبع تغذیه، بار (از جمله فرسودگی منابع نور منفرد) و طول خط قرار داد و می تواند به طور مرکزی بر روی برج کنترل شود. بنابراین دیمر نور فرودگاه یک دیمر ثابت-جریان قابل تنظیم جریان است که ولتاژ بالایی را خروجی می دهد. هر منبع نور به ثانویه ترانسفورماتور جداسازی خود متصل می شود، و سپس اولیه به صورت سری به پایانه خروجی ولتاژ بالا دیمر متصل می شود و جریان خروجی ترمینال خروجی برای رسیدن به هدف کم رنگ شدن تنظیم می شود.

 

سیستم کنترل یکپارچه نور روز یک سیستم دیمینگ خودکار با سیستم میکرو کامپویتر است. برای کنترل و کنترل مرکزی بسیاری از چراغ ها در بسیاری از دفاتر یا مکان های مشابه در ساختمان استفاده می شود که با شدت نور روز همگام شده و مربوط به برنامه زمانی کار سرپوشیده است، تا به هدف بهره برداری بدون سرنشین و صرفه جویی در انرژی دست یابد. از کنترل فتوالکتریک، برنامه زمانی و فناوری کامپیوتر برای کنترل روشنایی داخل سالن در سطح مورد نیاز استفاده می کند. این سیستم شامل کم رنگ شدن نور روز، کم رنگ شدن کنترل برنامه زمان و کم رنگ شدن کنترل زنگ خطر است. بیشتر بارهای دیمر لامپ های رشته ای هستند، و تعداد کمی لامپ فلورسنت هستند.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید

ارسال درخواست